9/26/2010

修業中(まかないつき?)



9月に入ってから、師匠の家の作業場に毎朝通っています。
いろいろおしえていただきながら、古いピアノの修復を
お手伝いさせてもらえることになりました。
師匠もわたしも、他にも仕事があるので早起きして
朝の時間に作業することになりました。
めずらしい昔のピアノや、ハープシコードまで
4.5台待機しているんですよ
Just started some piano rebuildings at my mentor's workshop.
He holds several rare pianos like antique square grand,
parallel strings, even harpsichord! all waiting to be restored.
We are earlybirds! we work in the morning time before he goes out for tuning jobs.





お料理が得意な師匠。
今朝は美味しいクレープをごちそうになりました。
まかないつきの合宿道場みたいでしょう。
My mentor is a great cook.
He cooks for his wife everymorning! how sweet:)
This morning we had those beautiful crapes for breakfast.




コーヒーのいい香りで、1日のスタートです。
Have a good day!!